Wednesday, 17 July 2013

Ramadhan 1434H







Salam Ramadhan buat semua....
Semoga ibadah kita diberkatiNya...Aamiin Ya rabal Alamin

Flashback......
Ramadhan 2011----  saya masih dalam pantang ... dan tanpa Zaraa
Ramadhan 2012 ---- Saya mengandungkan Aufaa (7bln++).... Allah permudahkan untuk saya berpuasa penuh tanpa sebarang masalah..Alhamdulillah.
opss skip puasa sehari gara2 p cabut gigi... Dan
Ramadhan 2013-----Allah s.w.t memberi peluang untuk saya menjalani ibadah berpuasa walaupun gigih b'feeding..


Telah seminggu ramadhan....sedihnya saya belum berkesempatan menjengah pusara Zaraa...Susahnya mencuri masa untuk balik ke kampung yang perjalannya cuma 3 jam dari tempat tinggal kami sekarang. Sabar ye sayang....mama & abah akan tetap jenguk kakak...

Yang pastinya masuk je bulan Julai saya akan rase sayu.....terkenangkan julai yang banyak memori pedih untuk saya & suami. Sejujurnya, walaupan setelah 2 tahun zaraa pergi saya masih lagi curi2 melihat gambarnya..mengimbas kenangan tatkala menjaganya d wad... Dalam setiap doa saya panjatkan kesyukuran kerana Dia memilih saya untuk mengandung & melahirkan bidadari syurga secantik zaraa batrisya..
Dia juga makbulkan doa saya dengan  hadirkan zaraa dalam mimpi beberapa hari sebelum menjelang 13.07. (Hari lahir Zaraa) Saya mimpikan zaraa sedang menyuap kek hari lahirnya ....mungkin secara kebetulan saya mimpikan arwah kerana sarat merinduinya ...waulahualam. Wajahnya iras Aufaa cuma bezanya rambut Zaraa sedikit ikal ....



Puteri keduaku.....Aufaa Hannah....
Sekarang usianya semakin menginjak 9 bulan.... masih menyusu badan... dan aktif dari hari kesehari..Kalau dulu saya gigih menyalin resipi dari blog kawan2.(npk sgt xreti msk kan...nyeh3)..sekarang saya gandakan  kerajinan untuk menyalin resipi berkhasiat untuk aufaa pula..Rutin harian pun bertukar, seawal subuhi saya bangun untuk memasak & menyiapkan kelengkapan untuk adik kecik..5 hari seminggu .. seawal jam 6-6.30 saya pastikan kami 2 beranak keluar dari rumah. menghantar aufaa ke rumah pengasuh dan saya ke tempat kerja. Pada mulanya rutin inilah yang buat saya rasa penat, bertambah stress dgn urusan kerja, bos & bla bla bla...Ada masanya saya merasakan 24jam sehari xcukup untuk saya...hihi.Tapi lama kelamaan rutin inilah yang buat saya seronok & bersyukur kerana Allah swt beri kesempatan sekali lagi untuk saya menjaga & membesarkan zuriat sendiri. Hilang segala penat bila melihat muka girang anak bila disuapkan masakan air tangan sendiri..


 Suka senyum gitu ...walaupun gigi baru tumbuh sebatang



 Bile kena buli makcunya....sadiskan?? hihihi


tidur lasak xpdn dgn kecik....xmao tidur kat babycot dah....dah tidur sekatil ngan mama & abah


Amacamm...rugged x kak ton?? hehehe

Yang ni mcm xkena ngan entry ni....xpelah sharing is lovely rite?  ....

xoxo
Al Fatihah buat yang telah pergi mendahuli kita...

No comments:

Post a Comment